Montesori pristup:
Osnovni moto Montesori pedagogije je „Pomozi mi da to uradim sam“. To je ono čega se naši vaspitači u svom radu pridržavaju, podstičući decu da razvijaju svoje sposobnosti, da se osamostaljuju i stiču znanja kroz upotrebu različitih didaktičkih materijala. Nabavljajući i praveći didaktičke materijale u vrtiću, rukovodimo se načelima Montesori pristupa:
- sav materijal za rad je dostupan deci
- podstiče decu na aktivnost
- detetu je jasno šta treba da radi
- prisutna je kontrola greške
- kroz rad sa materijalom, dete uči
Valdorf pristup:
Iz ovog pristupa, kao najveću vrednost, prepoznali smo humani pristup celovitom biću deteta, zasnivanje plana i programa na razvojnim potrebama dece i razvijanje osećaja zajedništva. Osim toga, smatramo da je glavni zadatak odraslih da uče decu da poštuju prirodu, da je čuvaju i žive u skladu sa njom.
Ređo Emilia pristup:
U našoj ustanovi, veliki značaj dajemo učenju kroz iskustvo. Deci pružamo mnoštvo mogućnosti i načina da se izraze. A veoma veliku ulogu imaju i roditelji, koji aktivno učestvuju u životu i radu ustanove.
Dete posmatramo kao biće koje poseduje veliki potencijal, radoznalo i sposobno, a zadatak vaspitača je da ih ohrabruje da kroz istraživanje stvore sopstvene teorije o svetu i njegovom funkcionisanju.
Ovo je ono, što smo mi, kao ustanova, prepoznali i preuzeli od L. Malagucija, odnosno Ređo Emilija pristupa.
NTC pristup:
Kroz sprovođenje NTC pristupa, podstičemo decu na aktivnost, na razmišljanje i razvoj funkcionalnog znanja. U svakodnevnom radu koristimo :
- NTC poligone, angažujući decu fizički i misaono
- Ilustrovanje pesama
- Zagonetna pitanja
- Skrivene reči u rečenici
- Nelogične priče
- NTC materijale koji već postoje, ali i one koje vaspitači i pedagozi sami osmišljavaju i prave