Jesmo. Sve potrebne informacije u vezi sa subvencijom grada dobijate prilikom upisa u našu predškolsku ustanovu.
O nama
Guliver je nastao 2005. godine kao kreativna radionica, a poslednjih nekoliko godina je postao desna ruka svih naših roditelja, kako bi im pomogao da roditeljstvo bude jednostavnije.
Danas smo kuća koja je prepoznatljiva po kvalitetnom sistemu obrazovanja, kreativnom pristupu vaspitanja i osećaju partnerskog odnosa između porodice i Gulivera..
U predškolskoj ustanovi “Guliver”, podstičemo decu da:
Istražuju svoj intelekt
i razvijaju svoju maštu
Postavljaju pitanja sve dok
ne nađu odgovor
Ne zaborave da umetnost
nose uvek u sebi
Pričaju individualno
dok rade kolektivno
Otkrivaju najbolje u sebi
Poštuju sve ljude
kao i njihove različitosti
Ponašaju se odgovorno u društvu i prema svetu
Obrazovni pristupi
Kako bismo zadovoljili sve aspekte razvoja, uvažavajući dečije uzrasne karakteristike, kao i potrebu da se između dečijeg vrtića i škole uspostavi kontinuitet, u radu sa decom kombinujemo najbolje iz Montesori, Valdorf i Ređo Emilio pristupa, a od januara 2017. ispunili smo i uslove za korišćenje NTC licence.
PU “Guliver” od 2015. godine sarađuje sa Sekretarijatom za obrazovanje i dečiju zaštitu, pa tako roditelji, čija deca nisu primljena u državni vrtić, mogu dete upisati kod nas, uz refundaciju dela troškova.
Montesori
Osnovni moto Montesori pedagogije je „Pomozi mi da to uradim sam“. To je ono čega se naši vaspitači u svom radu pridržavaju, podstičući decu da razvijaju svoje sposobnosti, da se osamostaljuju i stiču znanja kroz upotrebu različitih didaktičkih materijala. Nabavljajući i praveći didaktičke materijale u vrtiću, rukovodimo se načelima Montesori pristupa:
Valdorf
Iz ovog pristupa, kao najveću vrednost, prepoznali smo humani pristup celovitom biću deteta, zasnivanje plana i programa na razvojnim potrebama dece i razvijanje osećaja zajedništva. Osim toga, smatramo da je glavni zadatak odraslih da uče decu da poštuju prirodu, da je čuvaju i žive u skladu sa njom.
Ređo Emilia
U našoj ustanovi, veliki značaj dajemo učenju kroz iskustvo. Deci pružamo mnoštvo mogućnosti i načina da se izraze. A veoma veliku ulogu imaju i roditelji, koji aktivno učestvuju u životu i radu ustanove. Dete posmatramo kao biće koje poseduje veliki potencijal, radoznalo i sposobno, a zadatak vaspitača je da ih ohrabruje da kroz istraživanje stvore sopstvene teorije o svetu i njegovom funkcionisanju. Ovo je ono, što smo mi, kao ustanova, prepoznali i preuzeli od L. Malagucija, odnosno Ređo Emilija pristupa.
NTC
Kroz sprovođenje NTC pristupa, podstičemo decu na aktivnost, na razmišljanje i razvoj funkcionalnog znanja.
U svakodnevnom radu koristimo:
Certifikati
Verifikacija od strane Ministarstva prosvete
Od novembra 2010.g. postali smo zvanično predškolska ustanova, verifikovana od strane Ministarstva prosvete.
Na ovom linku možete pogledati spisak verifikovanih privatnih predškolskih ustanova.
NTC licenca
NTC je drugačiji pristup u razvoju dece. Kompletan vaspitno-obrazovni kadar je prošao NTC seminare i primenjuje znanje u svakodnevnim aktivnostima u radu sa decom. Veliko mesto zauzima fizička aktivnost, trčanje, kretanje, skakanje i boravak napolju. Kretanje nije važno samo za razvoj tela već i za razvoj intelektualnih kapaciteta jer je mozak jedinstven sistem. Osim toga, umetnosti kao muzika i likovna umetnost u ovakvom pristupu vaspitanju i obrazovanju zauzimaju mnogo veći značaj nego u tradicionalnom sistemu obrazovanja i vaspitanja.
Zaposleni i saradnici
dragana nejkov
Osnivač
Diplomirala je na Prirodno matematičkom fakultetu, na smeru fizička-hemija. Dugi niz godina radila je kao profesor i nastavnik fizike i hemije u osnovnim i srednjim školama u Beogradu. Govori francuski, engleski i italijanski jezik. Osniva vrtić “Guliver” 2005. godine, a zatim i Predškolsku ustanovu “Guliver”, 2010. godine.
nevena milošević
Osnivač
Diplomirala je na Akademiji umetnosti u Beogradu, smer – dramski i audiovizuelni umetnik. Osnovala je dečije pozorište „Guliver“ 2002. godine i vrtić „Guliver“ 2005. godine, koja postaje akreditovana predškolska ustanova 2010. godine. Jedan je od osnivača centra za francuski jezik i kulturu „Molière“. Poseduje diplomu Ministarstva prosvete Francuske o znanju francuskog jezika sa nivoom C1. Licencirani je NTC vaspitač. Učestvovala u osnivanju OŠ „Zvezdobrojci“ u Beogradu.
ivana branković
Direktor
Diplomirala je pedagogiju na Filozofskom fakultetu, Univerziteta u Beogradu. Radila je u NVO “Ardi” od 2005. do 2008. god. kao koordinator Kluba mladih i saradnik na brojnim projektima namenjenim deci i mladima. Od 2008. do 2013. godine, radila je u Montesori vrtiću “Kinderland”, kao pedagog i Montesori vaspitač. U PU “Guliver” zaposlena je od 2013. godine. Poseduje sertifikate Montesori društva Srbije I i II nivo, Internacionalnog Montesori centra iz Londona, kao i uverenje Valdorf centra “Svitac” o završenom seminaru “Uvod u Valdorfsku pedagogiju”. Od januara 2017. godine, sprovodi NTC program u Guliveru, za koji, takođe, poseduje odgovarajući sertifikat.
marija dabić
Pedagog i zamenik direktora
Diplomirala je pedagogiju na Filozofskom fakultetu, Univerziteta u Beogradu. Radila je u dečijoj igraonici “Tehnokids”, kao animator i u PU “Carić” kao pedagoški asistent. U PU “Guliver”, zaposlena je od 2013. godine. Poseduje uverenje o završenom seminaru “Uvod u Valdorfsku pedagogiju”. Licencirani je NTC vaspitač.
anita petrović
Psiholog i vaspitač
Diplomirala je na Filozofskom fakultetu, na odseku psihologije, univerziteta u Prištini. Licencu za rad u zdravstvu, kao psiholog - dijagnostičar za rad sa decom, stekla je 2019. g. od strane Ministarstva zdravlja Republike Srbije. Radila je za različite organizacije, institucije i centre za decu: „NURDOR“, „Duško Radović“, „Sveti Sava“, „MI“ - Niš, „Zvečanska-Beograd“, „Ustanova za decu i mlade-Sremčica“ i „SOS Dečja Sela Srbije“. Iskustvo je stekla radeći i u nekoliko privatnih predškolskih ustanova na teritoriji Beograda. Svoje obrazovanje kontinuirano unapređuje kroz razne seminare, edukacije i treninge, među kojima je savremena psihodijagnostika u organizaciji Centra za edukaciju, psihoterapiju i traumu Modus Vivendi Sistem, Beograd. Pohađala je i razne obuke u okviru Komore socijalne zaštite, Centra za dečiju psihologiju iz Beograda, “Karitas” i mnoge druge.
dunja marinković
Glavni vaspitač
Diplomirala je na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu, gde je stekla zvanje: strukovni vaspitač. U PU “Guliver” radi od 2012. godine. Poseduje uverenje o završenom seminaru “Uvod u Valdorfsku pedagogiju”, kao i licencu za “NTC sistem učenja”, koji sprovodi u ustanovi.
slobodanka petrović
Vaspitač
Završila je Visoku školu za obrazovanje vaspitača u Subotici 2002. godine. Radila je u PU „Naša radost“ Subotica, na mestu vaspitača 14 godina. Od 2016. do 2018. bila je vaspitač u Montesori vrtiću „Meda“. U PU „Guliver“ je zaposlena od oktobra 2018. godine. Licencirani je NTC vaspitač.
dragana kostić
Vaspitač
Završila je Visoku školu strukovnih studija za vaspitače 2019. godine u Vršcu i stekla zvanje strukovni vaspitač pedagoških nauka. U PU „Guliver“ radi od novembra 2019. godine. Licencirani je NTC vaspitač.
ALENKA ĐORĐEVIĆ
Vaspitač
Završila je Akademiju strukovnih studija za vaspitače 2022. godine u Šapcu i stekla zvanje strukovni vaspitač dece ranog uzrasta i predškolske dece. Prvo iskustvo je stekla u vrtiću "Magična bajka", a u PU "Guliver" radi od 2023. godine.
zorica trajković
Medicinska sestra - vaspitač
Završila je srednju medicinsku školu u Beogradu, smer – medicinska sestra - vaspitač. Radila je u PU “Čika Jova Zmaj” i PU “Kindergarden”. U “Guliveru” radi od 2015. godine. Poseduje uverenje o završenom seminaru “Uvod u Valdorfsku pedagogiju”, kao i licencu “NTC sistem učenja”, koji sprovodi u ustanovi.
suzana jovičić
Medicinska sestra - vaspitač
Završila je srednju medicinsku školu u Beogradu, smer – medicinska sestra vaspitač. Radila je u PU „Adrijana“ i PU „Anđelak“. U PU „Guliver“ radi od septembra 2020. godine.
NEVENA JERKOVIĆ
Medicinska sestra - vaspitač
Završila je srednju medicinsku školu u Novom Sadu i stekla zvanje medicinska sestra-vaspitač. Prva iskustva je stekla u vrtiću "Baštica". Deo je kolektiva PU "Guliver" od kraja 2022. godine.
katarina bojić
Profesor francuskog jezika i književnosti
Završila je francuski jezik na Filološkom fakultetu u Beogradu i magistrirala je sa prosekom 10,00 na temu „Uloga igre u učenju francuskog jezika“. Studirala je takođe i klasične nauke na Filozofskom fakultetu Beogradu. Dugogodišnje iskusto u radu sa svim uzrastima, a posebno decom je stekla na institutu za strane jezike – Jovanova. Saradnik je Francuskog instituta u Beogradu kao DELF ispitivač. Izvorni je govornik francuskog jezika.
ivana JOVAŠEVIĆ
Administrativni radnik
Miloš VUČKOVIĆ
Profesor fizičkog vaspitanja, trener, Škola sporta "Sporticus"
Program škole sporta Sporticus namenjen je deci predškolskog uzrasta (3-7 godina). Program omogućuje da deca steknu znanja iz oblasti sporta (učenje tehnika, osnove taktike i pravila sportova obuhvaćenih programom) i da, pritom, što bolje razviju motoričke sposobnosti (stvaranje široke, stabilne motoričke baze za dalju sportsku specijalizaciju). Sa ŠS „Sporticus“ sarađujemo od 2010. godine.
miodrag
trbović
Glavni kuvar
julijana
poljak
Pomoćni kuvar
Sanja DŽINOVIĆ
Higijeničarka
STANA IVANOVIĆ
Higijeničarka
Saradnja sa porodicom
Saradnji se porodicom se posvećuje velika pažnja u ustanovi, jer smatramo da roditelji i vrtić traba da budu partneri u procesu vaspitanja i obrazovanja dece. U skladu sa tim PU “Guliver”, pored roditeljskih sastanaka, više puta u toku godine, organizuje kreativne radionice za decu i roditelje. Ovo je idealna prilika da se roditelji aktivnije uključe u život i rad vrtića. Na ovaj način, dete doživljava vrtić kao svoju drugu kuću, a roditelja delom iste.
Osim toga, roditelji mogu da prate naš rad, ali i napredovanje svoje dece kroz svakodnevnu komunikaciju sa vaspitačima i stručnim saradnicima, informisanje putem mejla, ali i godišnje izveštaje, koje na osnovu praćenja i posmatranja deteta tokom godine, sastavlja pedagog. Svake godine organizujemo i javne časove francuskog, engleskog, muzičkog i plesa. Na kraju svake godine, naše druženje krunišemo velikom završnom priredbom u kojoj učestvuju sve grupe.
Vrata “Gulivera” su uvek otvorena svakom roditelju za bilo koju sugestiju i predlog kao i posetu vrtiću ili prisustvovanje nekoj aktivnosti.
Osim stalno zaposlenih, PU “Guliver” sarađuje sa velikim brojem stručnjaka, koji nam pomažu u tome da se detetu obezbedi adekvatna pomoć i nega u svakom trenutku. Osim nastavnog kadra stalni posetioci vrtića su i psiholog, logoped, defektolog, pedijatar i fizijatar.
RADIONICE
Kako verujemo u ključnu ulogu roditelja u životu deteta, tako isto verujemo da radionice Roditelj – Dete pomažu svakom detetu da dostigne svoj puni potencijal. Radeći sa Vašim detetom pomažete mu da vrtić u potpunosti doživi kao svoju drugu kuću a Vas kao delom iste. Radionice se organizuju više puta godišnje. Pored kreativnih radionica organizujemo edukativne radionice i roditeljske sastanke.
Radionice su struktuirani programi koji roditeljima obezbeđuju informacije o specifičnim temama i veštinama za emocionalno zdravo roditeljstvo. Roditelji se upoznaju sa korisnim savetima i načinima kako da efikasno koriste ove veštine. Edukativna radionica obuhvata formalne prezentacije i interaktivne vežbe. Postoji mogućnost da roditelji podele svoju priču i čuju priče iz perspektive drugih roditelja.
Ovde možete naučiti kako da ostanete mirni u situacijama kada treba da održite disciplinu; videćete da postoje i drugi načini od kažnjavanja i imaćete širi repertoar odgovora kada morate disciplinovati dete a da se pritom osećate dobro kada ih koristite.
Kuhinja
Kako je ishrana veoma važna za pravilan rast i razvoj deteta, njoj se u PU “Guliver” posvećuje posebna pažnja. U našoj kuhinji svakodnevno se pripremaju doručak, dve užine i ručak, vodeći računa o tome da obroci budu dobro izbalansirani.
Sa posebnom pažnjom vršimo izbor namirnica, pa tako mleko, piletinu i povrće nabavljamo sa farmi u okolini Beograda.
Roditelji svakog ponedeljka putem elektronske pošte dobijaju nedeljni jelovnik.
Najčešća pitanja
Vaša lična karta i JMBG deteta. Kompletnu dokumentaciju dobijate prilikom upisa. Sa Ustanovom se potpisuje ugovor na neodređeno vreme, koji je moguće raskinuti u svakom trenutku.
U jaslenim grupama ima 10+1 dete, a u vrtićkim grupama ima 15+1 dete.
Period adaptacije je veoma individualan i zavisi od mnogo faktora - usaglašenost i doslednost roditelja, temperamenta deteta, okolnosti pod kojima se kreće u vrtić i dr. Adaptiranje na novu sredinu može trajati od nedelju dana do nekoliko meseci.
Možete, a i preporučljivo je. Plan adaptacije pravi vaspitač spram svakog deteta ponaosob, a u dogovoru sa Vama. Vreme boravka roditelja u grupi se postepeno smanjuje.
Flašicu sa vodom ili sokom i možete poneti neku njegovu igračku ili predmet za koji je vezan.
Do momenta dok dete ne počne da spava, prošlo je dovoljno vremena i ono se upoznalo sa svojim vaspitačem, drugarima, određenim navikama. Steklo je sigurnost da će biti nahranjeno, presvučeno, da ćemo se maziti i igrati sa njim i naviklo je da ćete se vratiti po njega. To su sve bitni preduslovi, da spavanje protekne kao normalan tok njegovog dana. Sam čin uspavljivanja protiče laganije jer koliko god da je malo, dete se ugleda na drugu decu iz svoje okoline. Ne zaboravite, deca su drugačija u kolektivu i u više navrata će Vas njegove reakcije iznenaditi.
Manje začinjena i usitnjena. Prilagođena individualnim potrebama svakog deteta.
Naravno da hranimo. Pored toga što smo vaspitno-obrazovna ustanova, mi Vašu decu negujemo, hranimo, presvlačimo, učimo ih da hodaju, skidamo sa pelena i radimo sve da podmirimo njihove potrebe.
Rekli su o nama
“
roditelji naših mališana
zorana korda
"Super i korektan vrtić, sve preporuke!"
boban kršikapa
"Divna saradnja."
aleksandar poki
"Izuzetna usluga, divno osoblje, fantastično iskustvo!"
dvorište vrtića
Igramo se i učimo
naši radovi
idemo na izlete
Upišite dete u naš vrtić!
Upis traje tokom cele godine. Prilikom upisa roditelj popunjava prijavni list deteta u kome stoje osnovne informacije o detetu i porodici. Potrebno je izvaditi lekarsko uverenje (ne starije od 5 dana) da je dete zdravo da uđe u kolektiv.